Kiezen voor jezelf!

Ik kies voor mezelf!”

Het is een van de vele affirmaties die ik toepas in de NEI-therapie.
Wat voor jou “kiezen voor jezelf” betekent, is ongetwijfeld anders dan voor mij!

Maar de grote stap op zich zetten is eigenlijk hetzelfde 😉

jezelf

In je onderbewuste zitten er zoveel geblokkeerde emoties om de stap te durven/mogen/kunnen zetten. Eens je dit alles gedeblokkeerd hebt, wordt het pas echt duidelijk voor je, hoe je hier invulling aan geeft!

Tijdens een sessie krijg ik vaak te horen dat er twijfels zijn mbt partner.
Of een scheiding wenselijk is…!?
Ik ga dan meestal meteen op de rem staan en raad iedereen aan om geen verdere stappen te zetten, tot alle eigen blokkades werden opgekuist.

Zelf geef ik trouwens nooit advies of tips op bewustzijnsniveau!
Ieder kent het antwoord immers al!
Indien het niet duidelijk is, wordt het dat sowieso na enkele sessies! 😉

Je weet het al

Vaak wordt het nadien duidelijk dat de blokkade eerder bij jezelf lag ipv bij hem of haar. Dat het eigenlijk plots toch opnieuw een fijne relatie wordt.
Tegenovergestelde komt ook wel eens voor: door je blokkades op te kuisen, wordt het plots duidelijk dat je je partner eigenlijk niet “nodig” hebt en je al een hele tijd alleen verder wil en je het nu ook durft!

Meestal spelen hier ook nog andere blokkades een rol hoor: “ik ben enkel verantwoordelijk voor mezelf”, “acceptatie van jezelf”, “ik zet mezelf steeds op de eerste plaats”,….

Eens je opnieuw in je eigen kracht staat, is het verbazend hoe duidelijk én makkelijk het wordt om “kiezen voor jezelf” in te vullen. En dat is voor iedereen anders!

JEZELF OP 1

Het leidt soms tot minder contact met vrienden, familie, tot heuse echtscheidingen!
Soms tot nieuwe, (h)echte, fijne nieuwe relaties met vrienden en familie…

Je doet dit omdat je op een andere, hogere trilling komt, je geen hinder meer wenst van hun negativiteit, waar ze zich ongetwijfeld niet bewust van zijn!

Zelf merk ik het ook de laatste maanden hoe het mij enorm helpt, dat kiezen voor mezelf.

Voor mij persoonlijk betekent dit oa regelmatig uitwaaien aan zee, minder familiefeestjes, meer op eigen strepen staan met partner, emotionele afstand nemen van sommige collega’s, aanvoelen welke mensen nog welkom zijn in mijn praktijk, veel en tijdig gaan slapen, regelmatig uit lunchen :-), enz…

Enkel wat meer vakantie inplannen en gezonder eten is nog een werkpuntje 😉

Maar nog eens, dat is voor iedereen anders!

Ja! Ik ben hoogsensityves én ben er fier op (én kies voor mezelf!)